۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

ماجرای دستگیری و رفتارهای وحشیانه پلیس با دستگیر شدگان هواداران تراکتور (فیسبوک آذربایجان)


هواداران تراکتور که بعد از بازی تراکتور و استقلال در استادیوم آزادی دستگیر شده بودند بعد از ۳ روز آزاد شدند.
حدود ۳۰۰ نفر هوادار تراکتور که از شهرهای مختلف «آذربایجان» و «ایران» و بیشتر از «تهران» برای تشویق تیم محبوبشون به استادیوم آزادی تهران رفته بودند در پایان بازی به صورت رندوم و کاملا فله‌ای و بی‌دلیل بازداشت شدند. بعد از بازداشت، پلیس لباس شخصی اداره امنیت تهران همه آن‌ها را به طبقه همکف سالن چند منظوره و ۱۲ هزار نفری انتقال داده و بعد از فیلمبرداری و عکسبرداری از همه دستگیر شده‌گان و کتک زدن شدید آن افراد، انگشت نگاری کرده و بعد از سرو شام مختصری در حد یک لقمه مرغ گندیده و مقداری برنج در ظروف یکبار مصرف، حوالی ساعت ۱۲ شب، همه ۳۰۰ نفر نخست به «بازداشتگاه آگاهی شاپور» واقع در خیابان وحدت اسلامی (شوش) انتقال داده شد که با مخالفت مسئولان آگاهی شاپور همه هوادارن به «اداره مرکزی مواد مخدر» انتقال داده شدند و سپس همه ۳۰۰ نفر به سالنی به نام «دِپـو» محل نگهداری معتادان هپاتیتی و قاچاقچیان خطرناک منتقل می‌کنند. روز بعد به علت جلوگیری از تجمع خانواده‌ها روبروی اداره مذکور توسط چند وَن و چند اتوبوس همه دستگیر شدگان با دستبند به زندان اوین منتقل و جهت بررسی به اصطلاح جرمشان راهی دادسرای انقلاب ویژه زندان اوین شدند. اتوبوسهای منتقل کننده دستگیر شدگان توسط ۷ دستگاه بنز الگانس نیروی انتظامی و ۲۰-۳۰ موتورسوار لباس شخصی که ظاهرا همگی ماموران اداره امنیت تهران بودند تا زندان اوین تهران واقع در اتوبان یادگار اسکورت شدند.
در روز اول تعداد بسیار کمی از دستگیر شدگان که در گزارش پلیس در پرونده‌شان برخورد با مامور داشتند و یا سابقه کیفری داشتند روانه زندان اوین شدند و بقیه دستگیر شدگان عصر‌‌ همان روز بلاتکلیف و دوباره به‌‌ همان بازداشتگاه اداره مواد مخدر در خیابان وحدت اسلامی برگردانده شدند. نهایتا در روز سوم با تجمع بیش از حد خانواده‌های دستگیر شدگان که اکثرا از تبریز بودند؛ بیشتر دستگیر شدگان حوالی ساعت ۹ شب آزاد شدند و بقیه دستگیر شدگان هم با‌‌ همان روال قبلی که در بالا نوشته شده فردای آن روز راهی زندان اوین شدند. در طی این اتفاقات به هیچ وجا اجازه استفاده از سرویس بهداشتی و آشامیدن آب سالم به هیچ کس داده نشد. تعدادی از دستگیر شدگان از آب شیرهای داخل توالت مخصوص بازداشتگاه آب می‌خوردند.
در این میان جناب آقای «سردار جعفری» که از تمام مراحل و اتفاقات خبردار بودند هیچ کار خاصی انجام نداده و همه اون هواداران تراکتور که کاملا بی‌دلیل دستگیر شده بودند البته به جز چند نفر تن‌هایشان گذاشتند. آقای «رحمان یاوران» هم که سمت رئیس کانون هواداران تراکتور رو بر عهده دارن هم بعد از تماس‌های متعدد با وی و مطرح کردن موضوع گوشی موبایل خود را خاموش کرده و به هیچ کس جوابی ندادند.
آقای منادی نماینده تبریز هم کلا موبایل خود را خاموش کرد بودند!

کلمات به کار رفته توسط تعدادی از ماموران امنیتی تهران خطاب به هواداران تراکتور:
۱-بی ناموسا اومدین تهران آشوب به پا کنین؛ آره؟!
۲-تورک خرا واسه ما آدم شدن؟!
۳-اینجا می‌دونین کجاست؟! اینجا خیلی از بی‌ناموسهایی مثل شما رو آدم کردیم؟!
۴-از قیافتون معلومه بی‌پدر مادر هستین؟!
۵-حروم‌زاده بگو ببینم کدوم بی‌ناموسی فراخوان داده بود؟!
۶-آذربایجان بیاد درت بیاره دیگه پس کجان؟
۷-اون سردار جعفری‌تون پس کجاس؟! بیاد درتون بیاره دیگه حرومزاده‌ها؟!
۸- بازیکن تیمتون رفته الان رو خانوم خوابیده شما اینجا چه گوهی می‌خورین؟!
۹- برای من دریاچه پر می‌کنی الاغ؟!
وامثال این واژه‌ها....

متاسفم برای این فرهنگ و این قانون که جوان بی‌گناهی که فقط برای تشویق تیم محبوبش راهی تهران شده بود با اینچنین رفتارهای وحشیانه‌ای راهی خانه‌هایشان کردند. جرم همه دستگیر شدگان که توسط خود مسئولان از پیش در پرونده‌هایشان نوشته شده بود ایجاد اخلال و آشوب و شرکت در فراخوان اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه بود. تازه اگر هم آن‌ها همچین کاری کرده باشند باز هم موضوع اصلا سیاسی نبود و دلیلی نداشت که با جوانان بی‌گناه مردم آذربایجان اینگونه برخورد شود. از همه دوستان و همه طرفداران واقعی تراکتور عاجزانه خواهشمندم این مطلب رو تا می‌تونید کپی کنید یا به هر نحوی برای دوستان خود ارسال کنید.
مسئولان تهران باید از این رفتار‌ها و توهین‌ها به جوان‌های مردم روا داشتند عذرخواهی بکنند. در غیر اینصورت عواقب بسیار بدی برای همه آن‌ها خواهد داشت.
همه مطالب بازگو شده توسط تعدادی از دستگیر شدگان بود.

فیس‌بوک آذربایجان - به نقل از ایمیل ارسالی - سه‌شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۰

۲ نظر:

  1. bizim tekce çaremiz ve seçeneğimiz
    گزینه میز
    bağımsızlıqdır.yoxsa bunlar bizim heç
    zaman haqqımızı vermeyecekler

    Türkqızı

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز فراموش کردی همه بچه های دستگیر شده 3 روز اعتصاب غذای دسته جمعی کردن تا پلیس امنیت مجبور به آزادی ما شد

    پاسخحذف