۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

بیانیه صفحه اذربایجان :( بعد از قیام مردمی آذربایجان)


بی‌شک وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، دل هر فرد دوستار محیط زیست را به درد می‌آورد. دریاچه ارومیه که به نام نگین آذربایجان نیز شناخته می‌شود و سال‌ها در کنار مردمان آذربایجان بوده است در وضعیت فجیعی به سر می‌برد.
دریاچه‌ای که با خشک شدن آن آسیب‌های بزرگی را در آذربایجان و سایر نقاط ایران شاهد خواهیم بود. مطمئنا تنها علت
 خشک شدن این دریاچه، عوامل طبیعی و خشکسالی‌های این چند سال اخیر نمی‌باشد و دولت هم نقش مهمی در بروز این حادثه داشته است.
 دولت بعضا با سیاست‌های اشتباه خود و بعضا با کم‌کاری و نادیده گرفتن اقدامات اشتباه خود متهم اصلی خشک شدن «دریاچه ارومیه» می‌باشد
از این‌رو مردم آذربایجان در شهرهای «ارومیه» و «تبریز» در روزهای «۵ و ۱۲ شهریور» به ندای دریاچه ارومیه پاسخ دادند و با شجاعت در خیابان‌ها حاضر شده و بدون واهمه از حق حیات دریاچه ارومیه حمایت کردند.
جای بسی تاسف دارد که تجمع آرام مردمی در این دو شهر با واکنش تند نیروهای امنیتی و دولتی روبرو می‌شود و در این تجمعات که تنها برای نجات دریاچه ارومیه تشکیل شده بود آن چنان برخوردهای شدیدی صورت می‌گیرد که باعث کشته شدن و زخمی شدن برخی از هموطنانمان می‌شود.
جای بسی سئوال است که دولتی که همواره از برخوردهای شدید در سایر کشور‌ها همچون انگلیس، لیبی، بحرین و... می‌گوید چگونه با مردم خود بدین شکل وحشیانه برخورد می‌کند؟
هر چند بعد از این اعتراضات، دولت در یک اقدامی صرفا نمایشی بودجه‌ای را برای کمک به حفظ این دریاچه اختصاص داده است اما بر همگان روشن است که این بودجه صرفا برای خاتمه دادن به قدرت‌نمایی مردم می‌باشد و بعد از فروکش‌کردن خشم مردم این بودجه در یک مکان دیگر همچون لبنان، فلسطین و... خرج خواهد شد.
در شرایط کنونی تنها راه نجات این دریاچه، ادامه‌دادن اعتراضات می‌باشد.
 بر اساس نظرسنجی و سنجش شرایط در حال حاضر بهترین راه اعتراض با هزینه کم اعتراضات در «ورزشگاه آزادی» می‌باشد.
مردم آذربایجان بار‌ها نشان داده‌اند که به‌خوبی راه و روش اعتراضات مدنی را در ورزشگاه‌ها را می‌دانند و این‌بار هم در کنار هم به تصمیمات و اقدامات اشتباه دولت اعتراض خواهند کرد.
مردم آذربایجان انتظار دارند که این‌بار «مردم تهران» نیز از این حرکت حمایت کرده و نشان‌دهند که وضیعت فعلی این دریاچه باعث نگرانی آن‌ها هم شده است.
امید آن می‌رود که دولت و سایر نهاد‌ها با تغییر رویکرد خود بیشتر از این به محیط زیست و آثار باستانی آسیب نزند تا این منابع گرانقیمت را برای نسل‌ها آینده بتوان سالم نگه داشت.

فیس بوک اذربایجان 90/06/14
https://www.facebook.com/Azerbaijani.Official.Page

وعده ما 18 شهریور , 40 هزار اذربایجانی, همراه تهرانیها, همزمان با بازی تراکتور و استقلال

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر