۱۳۹۰ مهر ۱۸, دوشنبه

روزنامه حکومتی کیهان,بابک خرمدین را خائن ملی نامید !

روزنامه کیهان روز شنبه این هفته (16 مهر) در خبری که در صفحه ی دانشگاه این روزنامه منتشر شده است، کانون "شهریار" دانشگاه محقق اردبیلی و فعالیت های فرهنگی-ادبی این کانون را پان ترکیستی خوانده است.!!

در این خبر که با عنوان "فعاليت يك كانون پان تركيستي" و به استناد خبرنامه دانشجويان ايران منتشر شده، فعالیت های کانون شهریار دانشگاه محقق اعم از برگزاری نمایشگاه های کتاب و عکس، تشکیل جلسات کانون با اعضای کانون و ... پوششی برای تبلیغ اهداف پان ترکیستی عنوان شده است. این ادعا در حالی صورت می گیرد که همه ی فعالیت های این کانون در چارچوب قوانین و تحت نظارت دانشگاه صورت می گیرد.
************
در بخشی از این خبر، این روزنامه، به بابک خرمدین و قلعه بابک اشاره شده و آنها را نمادهای پان ترکیستی معرفی می کند و به نقل از مطهری، از بابک خرمدین نه به عنوان یک قهرمان ملی که به عنوان """خائن ملی """نام می برد.

گفتنی است در چند سال اخیر، فعالیت های هویت طلبانه دانشجویان آذربایجانی در دانشگاه های ایران در قالب کانون های فرهنگی و ادبی، نشریات دانشجویی، کلاس های آموزش زبان تورکی، کنسرت های موسیقی، شب شعر و ... با سنگ اندازی غیر قانونی مسئولین و طرح اتهام های بی اساس این‌چنینی مواجه شده و فشار روزافزونی بر فعالین دانشجویی وارد گشته است. طوری که در حال حاضر نیز چندین نفر از فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان در زندانها به سر می برند.

فیسبوک آذربایجان
https://www.facebook.com/Azerbaijani.Official.Page
90/07/18

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر